Datum:

Do. 24-03-2016

Tijd:

15:45 - 17:00

Aantal plaatsen:

312 in EYE 1

GfK

Tilman Rotberg

Tilman Rotberg is het hoofd van GfK Media & Entertainment in Duitsland. Hij is een expert in het doorgronden van de consumentenbehoefte op het gebied van media en entertainment content in verschillende categorieën (zoals film/video, games) en op alle schermen, van smartwatches en mobiele telefoons tot grote bioscoopschermen. Voordat hij deze functie bekleedde, was Tilman o.a. verantwoordelijk voor het opbouwen van specifieke technologieën bij  GfK’s Technology, Media & Entertainmentbureau aan de Amerikaanse Westkust. Hij is oprichter van het GfK-kantoor in San Francisco. Tilman studeerde psychologie aan de Universiteit van Bonn.

gfk.com

* Tilman Rotberg is overlooking GfK’s Media and Entertainment business in Germany. He is an expert in understanding consumer consumption of media and entertainment content across categories (such as film/video, games) and across all screens, from smartwatches and mobile phones to big cinema screens. Before taking over this role, Tilman was the Global Industry Lead for Technology clients at GfK; among others he was responsible for building up GfK’s Technology, Media and Entertainment presence at the US West Coast and opened up GfK’s office in San Francisco/ USA, which he managed for five years. Tilman received his BS and Master’s degree in Psychology from the University of Bonn, Germany.